Dag 3-15 Orlando naar Fort Lauderdale

Hoihoi,

Vandaag was het de bedoeling om een autoreis te maken, van Orlando, via Tampa – Fort Myers – Naples door te steken naar Fort Lauderdale.
Een prachtige reis, met mooie uitzichten. Het was een stuk van zo’n 5 uur reizen.

De ochtend zijn we begonnen met een lichter ontbijt dan gisteren, het eten hier is een ware uitdaging voor je lijn. Het ziet er allemaal even lekker uit. Het werd deze keer weer een omelet, deze keer met toost erbij en een heerlijk frisse fruitsalade. En natuurlijk, onmisbaar, een pot koffie op tafel. Terwijl we terug liepen naar ons hotel passeerden we onze favoriete bezorgdienst.

De koffers waren de avond tevoren al ingepakt, dus die konden zo mee in de kofferbak van de auto. De rest van de spullen op de achterbank en voorin voorzien van een flinke fles water, zo gingen we op pad. Tampa was niet moeilijk om te vinden. We hadden trek gekregen in een beker koffie en bleken heel dichtbij een Starbucks te zitten. Voor Elly haar eerste ervaring met een Drive Thru! Voor mij een heerlijke Pumpkin Spice Latte, met een extra shot koffie en ik zou de reis weer verder aan kunnen.

Dat was maar goed, want er kwam na een stuk rijden een hoge brug aan, die er op een afstand al vrij stijl uitzag. Ik was benieuwd naar het uitzicht, wat Elly graag filmde. Het filmpje duurt meer dan 2 minuten, het duurt te lang om het hier neer te zetten. Maar… ik vond het op de top van de brug even een bloedstollende ervaring om heerlijk naar beneden te rollen met de auto.

Een poos later zijn we tussentijds gestopt en zagen dat het toch wel heel erg gesteld was met het benzineniveau in de tank. Nog een paar mijlen konden we rijden, stuk of 30. De volgende afslag was nog 15 mijlen verder rijden wist iemand te vertellen dus dat zagen we wel zitten. Het tanken lukte maar niet: ondanks de gevolgde aanwijzingen bleek dat we eerst voor een bedrag benzine moesten kopen, daarna konden we pas tanken…. en zo is het gebeurd. Alweer een ervaring rijker haha!

De wegen zijn gewoon goed te berijden, en over het algemeen houdt men zich netjes in het verkeer.
We bemerkten ook dat er veel vlaggen halfstok hingen, we weten niet waarom. Jullie?

Onze uiteindelijke bestemming bereikten we zonder problemen. De nieuw gekochte Tomtom heeft ons prima erheen geleid.
We waren wel toe aan een verfrissing op onze geboekte kamer. We waren onder de indruk van de entree, de hal zag er prachtig uit. We kregen de sleutels en gingen naar boven, onze koffers zouden we later even halen. Dat was een goeie zet, want de kamer viel weliswaar mee, maar het hoofdbord bij 1 van de 2 bedden was behoorlijk beschadigd/versleten. We wilden dit zo niet accepteren en zijn weer dezelfde weg terug gegaan naar beneden. Waar we een andere kamer kregen toegewezen, dus met de nieuwe sleutels weer een rit naar boven gemaakt. Oeps ook op deze kamer hetzelfde geval, maar nog een tikkeltje erger. Weer naar beneden, en … uiteindelijk kregen we een andere kamer, die wel in orde is gelukkig.

Bij het ophalen van de koffers lag Elly ineens naast me op de grond, ze had een schuiver gemaakt over gelekte vloeistof bij de ingang buiten. Haar knie werd meteen wat dik, waarna ik er even een ijspack voor gemaakt heb. Je dacht zeker dat we de wijn alvast wilden koelen? Ook dat hoor, maak je niet ongerust, maar het was maar goed dat zij die nog niet op had. Gelukkig ging het al gauw wat beter met haar knie.

Een tijdje later zijn we op zoek gegaan naar een eettent. Gevonden: een tent met de naam Chipotle. Er een heerlijke Burrito gegeten, wij mochten zelf zeggen wat en hoeveel we erin wilden. Elly ging voor de kip, ik voor het rundvlees. Hmmm, heerlijk!

De fles wijn die we koud hadden gezet, bleek een kurkentrekker nodig te hebben, dus die hebben we nog even bij de (alweer…) Walmart gescoord voor slechts 90  cent. Natuurlijk met de creditcard betaald, dat hoort hier zo… LOL.

Nu hangen we weer op bed en vallen de ogen bijna dicht, dus ik ga er een eindje aan breien. Nog een paar foto’s toevoegen en dan ga ik ook slapen.
Leuk dat je weer meelas! Tot gauw.